Ha coachként, trénerként, HR-esként dolgozik valaki egy adott cégnél, akkor fontos számára az, hogy rendelkezzen olyan képességgel, mellyel közelíteni tudja egymáshoz a különböző érdekeket, rá tud világítani a problémákra és segíteni tud a változás, fejlődés felé való elmozdulásban.
A munkaerőpiacon egyre elterjedtebb a nyugatias szemléletmód, melynek a lényege, hogy a munkavállaló nem áll többé tekintélyben a munkáltató alatt, természetesen tiszteletben tartja, hogy más valaki cégénél nem ő fogja hozni a szabályokat és alkalmazkodik, de mindezt nem szolgai módon teszi és nem úgy, hogy ki van véve a kezéből a döntési szabadsága.
Egyáltalán nem az a normális, ha a munkavállaló feltétel nélkül lojális a munkaadójának, sem az, ha ezt várja el egy munkáltató. A nagyobb cégeknél azért is van HR osztály, hogy segítse a munkavállalókat az érdekérvényesítésben és a munkáltatót abban, hogy jobban fel tudják térképezni a munkavállalók igényeit. Ezért is érdemes HR-eseknek elvégezni szakirányú továbbképzésként az akkreditációs motivációs térkép képzést melynek a lényege, hogy felméri, hogy mi az, ami a munkavállalóra lelkesítően és ösztönzőre hat.
Az akkreditációs motivációs térkép képzés után a HR-esek, coachok, trénerek képesek lesznek a teszt kitöltetésére és az eredmények kiértékelésére, a dolgozók ugyanis három kategórián belül kerülnek vizsgálásra: a fejlődés, az eredményesség és a kapcsolatok tekintetében, majd ezeken belül három-három alkategóriára is különíti őket, amiket motivátoroknak is neveznek. Ezáltal pedig kiderül, hogy milyen munkatípusokkal, projektekkel lehet őket lelkesíteni a munkahelyen. Az akkreditációs motivációs térkép képzés lényege, hogy segítse a munkáltatókat abba, hogy egy lelkes csapatot tudjanak vezetni azáltal, hogy tudják, hogy milyen eszközökkel, feladatokkal tudják majd a munkavállalóikat inspirálni és ezáltal megnyerni a cég iránti elkötelezettségüket. Az akkreditációs motivációs térkép képzés ehhez a feladathoz képez ki szakembereket.