Modern világunkban számos olyan virtuális és fizikai eszköz található a piacon, ami fellendülést hozott a hétköznapi életünkbe, melyeket már napi szinten használunk. A kis startupokból lassan nemzetközi vállalkozások lesznek. Na de ezek is elindultak valahol – az őket alapítók is volt, hogy homlokráncolva ültek valahol és azon gondolkodtak a cégalapítás előtt, hogy vajon mi legyen a koncepció, mi legyen a név, hogy nézzen ki a logó, egyáltalán milyen célközönséget célozzunk?
Minden sikeres vállalkozás egy brainstorminggal indul! Sok cégalapítás úgy kezdődik, hogy beülnek a társalapítók egy szobába pizzázni és felvetik a kérdéseket, rendelkeznek egy jó ötlettel, de azon kívül mindent a 0-ról kell felépíteni. Ha neked nincs társad ebben, akkor se aggódj, nem csak csoportosan lehet sikeres céget alapítani. Ráadásul nem kell lemondanod a brainstormingól sem, mert vannak olyan cégek számára létrehozott vállalkozások, akik pontosan az első lépésben és azon belül a kreatív ötletelésben és tanácsadásban tudnak segíteni.
Ha még kevés az ötleted, akkor lehet, hogy érdemesebb a teljes állásod mellett magánvállalkozást indítanod, melyet saját szakálladra, kevés befektetett tőkével el is tudsz kezdeni. Így már lesz egy kis tapasztalatod, mielőtt a nagy fába vágnád a fejszédet, azaz mielőtt a cégalapításon belül egy még nagyobb mérföldkő megtételére szánnád el magadat. Az a lényeg, hogy a kezdeti, teszt stádiumban minimalizáld a kiadást, a költséget és maximalizáld a profitot. Az első évben a KATA vállalkozás indítása a legideálisabb, aztán tovább lehet lépni a cégalapítás következő lépcsőfokára, ha már ott tart a dolog.